۲۵ دی ۱۳۸۴، ۱۲:۵۳

300 هزار دانش آموز تهراني تحت آموزش هاي شهروندي قرار مي گيرند

300 هزار دانش آموز تهراني تحت آموزش هاي شهروندي قرار مي گيرند

طبق برنامه زمانبندي شده اداره كل آموزش و مشاركت هاي اجتماعي شهرداري تهران ، تا پايان سال جاري بيش از 300 هزار دانش آموز تهراني آموزش هاي شهروندي خواهند ديد.

به گزارش خبرگزاري "مهر" به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، احمد نوريان، معاون امور اجتماعي شهرداري تهران در نخستين همايش آموزش تفكيك و بازيافت زباله ها در منطقه 6 تهران، با اعلام اين خبر، با بيان اينكه ضرورت زندگي سالم اقتضا مي كند به صورت مداوم و با جديت شيوه هاي مديريت شهري و اجتماعي خود را بهبود بخشيم، گفت: به اين منظور شهرداري تهران ، با استفاده از روش تفكيك زباله به صورت خشك و تر ، قصد دارد با كمك و همكاري شهروندان به ويژه با كمك و همكاري دانش آموزان مناطق شهر تهران نسبت به اجراي اين طرح اقدام كند تا بتواند شهر را سالم تر ساخته و زندگي بهتري را براي شهروندان فراهم كند.

به گفته وي، هدف از اجراي اين طرح بهينه سازي روش ذخيره سازي ، جمع آوري و بازيافت و بازگشت پسماندها ، خالص سازي زباله هاي خشك (مواد مصنوعي ) براي بازيافت مواد به چرخه توليد ، جلوگيري از هدر رفتن سرمايه هاي ملي و كمك به اقتصاد كلان كشور ، به حداقل رساندن دفن زباله و حذف آن در آينده ، ارتقاي سطح فرهنگ عمومي در برخورد با پسماندها است.

در اين روش ، زباله ها در محل توليد به دو قسمت تر و خشك تفكيك شده و به صورت جداگانه در دو مخزن نگهداري مي شود زباله هاي تر طبق روال هر شب راس ساعت 21 در كيسه هاي تيره رنگ به صورت سربسته جلوي واحد هاي شهري قرار مي گيرد.

زباله هاي خشك نيز پس از فشرده سازي در كيسه هايي به رنگ روشن ريخته شده و در روز و ساعتي مشخص كه از سوي شهرداري اعلام مي شود تحويل پيمانكاران مربوطه مي شود.

معاون امور اجتماعي شهرداري تهران خاطرنشان كرد: تفكيك زباله هاي تر از خشك علاوه بر جلوگيري از گسترش آلودگي هاي ناشي از پسماندها به لحاظ اقتصادي نيز بسيار مقرون به صرف است.

اين مقام مسئول در شهرداري تهران تفكيك زباله را حركتي به منظور زيباسازي و پاكيزگي محيط عنوان كرد و افزود: طرح بازيافت نيز در حفظ منابع طبيعي بسيار موثر است.

بنا به اين گزارش، اجراي طرح تفكيك و جمع آوري زباله به روش تر و خشك از منطقه 6 شهرداري تهران آغاز شده است بر همين اساس ، طرح مذكور كه با آموزش و مشاركت دانش آموزان تهراني و همكاري آموزش و پرورش و شهرداري مناطق دنبال مي شود قرار است تمام مناطق 22 گانه پاييتخت را در برگيرد.

کد خبر 278133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha